وظایف منتظران

margin

margin

وظایف منتظران شماره‍۴

آقای افشاری :

انواع روشهای دعوت کردن مردم به سوی امام زمان عج:

دعوت کردن مردم بسوی امام زمان عج یکی از مهمترین وظایف است. هر کس به هر طریقی و با توجه به توانایی هایی که دارد می تواند به این وظیفه اش عمل کند و مردم را به سوی امام عصر عج دعوت نماید.

نمونه ها و مصادیق پیشنهادی جهت دعوت مردم به سوی امام زمان عج:

۱- تبلیغ زبانی حضرت در هر جا و هر مکان. و گفتن خوبی های حضرت و زیبایی های بعد از ظهور؛ برای افرادی که توانایی گفتار و فن بیان دارند. شروع کنیم از اعضای خانواده، از نزدیکان، از همسایه ها، از فامیل هر جا که فرصتی پیش آید و ما امکان صحبت کردن داریم، از امام زمان تعریف کنیم؛ بحث ها را به سمت مهدویت سوق دهیم. مخصوصا زمانی که فضا، فضای بیهوده ای است و وقت افراد تلف می شود، بهترین جایی است که بتوانیم بحث را به این سمت سوق دهیم.

یکی از مواردی که در همچین موقعیت هایی جواب می دهد داستانهای تشرفات است که دلها را به سمت امام زمان جذب می کند.

کتاب برکات حضرت ولی عصر عج، مجموع داستانهای تشرفات مستند است.

۲- برگزاری جلسات دعا و مهدوی در منزل بر حسب توانایی هایمان با خواندن دعاهای ندبه، زیارت آل یاسین و سخنرانی پیرامون مهدویت و این جلسات منتهی بشود به دعای دسته جمعی برای ظهور. این جلسات در منزل نوریست که آثار و برکات فراوانی هم دارد.

۳- تبلیغات میدانی (تبلیغ حضرت در سطح شهر، کوچه و بازار) با پخش یک نوشته، تراکت، یک مطلب جذاب از امام زمان. مثلا می توانیم همین ۸۰تا وظیفه ای که هر شیعه نسبت به امام زمان دارد را روی یک سمت کاغذی چاپ کنیم و ۹۰ آثار دعا کردن برای ظهور حضرت را هم در سمت دیگر کاغذ چاپ کنیم و بین مردم توزیع کنیم.

۴- تبلیغ در فضای مجازی: امروزه دامنه فضای مجازی خیلی گسترش یافته. به هر طریقی که می توانیم با ایجاد گروه، کانال، با تولید محتوا، با بازنشر و پخش کردن پیامهای معتبر و مفید مهدوی که روی دلها اثر می گذارد، مطالب مهدوی را در فضای مجازی بازنشر کنیم.

۵- دادن هدایای فرهنگی مثل یک کتاب خوب مهدوی، که می تواند یک عمر بر روح و جان انسان تاثیر بگذارد.

۶- کمک مالی برای امورات تبلیغ حضرت و دعوت کردن مردم به سوی حضرت؛ در حد توانمان.

۷- برگزاری جلسات موعظه، استغاثه، دعای دسته جمعی و گروهی با محوریت امام زمان

۸- انجام کارهای غیر مستقیم: مثل برگزاری سه شنبه های مهدوی، زدن ایستگاه های صلواتی، دادن هدایا و نذری به مردم

۹- سوق دادن نذورات به سمت امام زمان، نهم ربیع الاول یکی از پرفضیلت ترین روزهای سال، برای نذری است، که در مفاتیح آمده نذری دادن در این روز باعث بخشش گناهان می شود. نذری دادن در عید امامت امام عصر را باب کنیم.

۱۰- ماشین نویسی امام زمانی: جملاتی از قبیل بر چهره دلگشای مهدی صلوات، هر جایی در سطح شهر می رود؛ مردم برای حضرت یک صلوات می فرستند؛ اینهم دعوت مردم به سوی حضرت است.

۱۱- زدن پلاکارد، بنر، پوستر و پرچم در جاهای مجاز شهر؛ برای زنده نگه داشتن نام و یاد امام زمان.

۱۲-تهیه و تولید کلیپ، فیلم، صوت، تیزر برای فضای مجازی و غیر مجازی، توسط افراد کاربلد. گاهی وقت ها یک فیلم کوتاه یا تیزر کوتاه اثرات فراوانی دارد.

۱۳- استفاده کردن از ظرفیت های مراسم اربعین و پیاده روی اربعین که بزرگترین میتینگ جهانی منتظران، قبل از ظهور است. مردم را به این مراسم ببریم، در طول پیاده روی به سمت امام عصر دعوت بکنیم، برای پیاده روی اربعین نائب بفرستیم؛ که سالی یکبار منتظران ظهور در کربلا دور هم جمع می شوند و یک مانور جهانی برگزار می گردد.

۱۴- برگزاری گروههای ادعیه، ذکر، ختم های قرآن و صلوات در فضای مجازی و حقیقی.

۱۵-مقابله کردن به موقع با دشمنان حضرت و کسانی که مردم را مأیوس می کنند. اگر کسی برای امام زمان ضد تبلیغ می کند و مردم را مأیوس می کند؛ با تمام قدرت با او مقابله کنیم.

و مواردی چون تاسیس نشریه، کار مهدوی برای کودک و نوجوان و ...


تماس با ما

تلفن: ۹۱۹۶۰۹۸۱۸۵ (۹۸+)

ایمیل: info@maood.ir

شهرزیبا. بلوار جوانمردان نبش فرساد غربی ساختمان کورش پلاک ۸طبقه سوم واحد۲۰

درباره مؤسسه

بنیادقرانی ولی عصر(عج) در غرب تهران در زمینه های قرآنی شامل حفظ تخصصی دوساله و چهارساله؛ حفظ موضوعی؛ آموزش تفسیر و مفاهیم قران؛ مهارت آموزی قرائت قران از سطح مبتدی تا پیشرفته و حفظ و روخوانی کودکان و مهدقرآن وهمچنین آموزش تخصصی نهج البلاغه شامل مربیگری؛ عرفان عملی با دستورات نهج البلاغه و تفسیر نهج البلاغه و نیز آموزش های مهارت افزائی و روانشناسی خانواده فعال می باشد.