وظایف منتظران

margin

margin

وظایف منتظران شماره‍۹

آقای افشاری :

در مجموع ِ ۸۰ وظیفه ای که در کتاب مکیال گفته شده، بعضی از وظایف هستند که تقریبا جنبه مستحبی دارند.

:large_blue_circle: آیت الله موسوی اصفهانی اینها را هم به عنوان یک وظیفه مستحبی قید کرده، که جزو هشتاد وظیفه آمده. مثلا اینکه ما به نیابت از امام زمان قرآن بخوانیم، صدقه بدهیم، حج برویم. یا به نیابت از حضرت برای سفر حج یا کربلا نائب بفرستیم.

راهکار برای برقراری ارتباطی قوی و موثر با امام زمان عج:

یک راه حل مفید این است که، تمامی وظایف مستحبی خود را به امام زمان هدیه کنیم که برای ما منافع بسیار زیادی دارد و باعث یک ارتباط قوی تر، بهتر و موثرتر بین ما و حضرت می شود.

شیخ حسین فاضلی در طول زندگی اش تشرفات زیادی محضر امام عصر عج داشت، از ایشان پرسیدند راز این تشرفات چه بود؟ عنوان کردند که من در طول زندگیم همه اعمال مستحبی ام را به امام زمان هدیه کردم.

اثراتی که این کار دارد :

باعث می شود این اعمال ناچیزی که به حضرت هدیه می کنیم، سطح آن عمل تا حدی بالا برود، تا قابلیت عرضه به امیر هستی را پیدا کند. یعنی سطح عمل باید تا حدی بالا بیاید تا در سطح امام قرار بگیرد، که بتوانند به امام هدیه دهند.

این عمل باعث می شود که امام یک توجه، عنایت و گوشه چشمی به ما بکند.

از آیت الله کشمیری سوال کردند: مرحوم نخودکی اصفهانی چطور به این مقامات عالیه رسید؟ در جواب فرمودند: که ایشان چهار سال شب تا صبح در حرم امام رضا(ع) در بالا سر حضرت قرآن خواند و به امام رضا (ع) هدیه کرد. این هدیه دادن قرآن ها باعث شد که به این مقامات عالیه دست پیدا کنند.

آیت الله تولایی اصفهانی در یک سخنرانی به مردم می گوید: ای مردم من یک راز را برای شما فاش می کنم، اینکه تمامی اعمال مستحبی مان را به امام زمان هدیه کنیم و هر کس این کار را بکند برایش دو تا اتفاق می افتد:

۱. اگر جنبه ولایت در او هست؛ جنبه ولایتش قوی می شود.

۲. اگر در او جنبه ولایت نیست؛ جنبه ولایت در او ایجاد می شود. اصل و اساس رشد معنوی ما بستگی به همین جنبه ولایت دارد.

آیت الله قاضی بخاطر آن جنبه ولایتی که در ایشان بود به مقامات والا دست پیدا کرد. هر کس جنبه ولایتش قوی شود؛ می تواند که رشد پیدا کند و این هدیه اعمال مستحبی به امام زمان، باعث قوی شدن جنبه ولایت در ما می شود.

با هدیه کردن اعمال به حضرت، از ثواب خودمان کم نمی شود و ما بی بهره نمی مانیم، بلکه خداوند آنقدر کریم است که این ثوابها را هم برای ما می‌نویسد و هم برای امام زمان و عنوان می کند که این هدیه ایست از جانب فلان فرد برای شما.

به دو روش می توانیم اعمالمان را به حضرت هدیه کنیم :

۱. نیت می کنیم که همه اعمال مستحبی زندگی مان را از الان تا پایان عمر به امام زمان عج هدیه کنیم.

۲. در تک تک اعمال مستحبی که انجام می دهیم نیت کنیم و به امام زمان اهدا کنیم. که روش دوم بسیار موثرتر است و باعث می شود ارتباط ما با حضرت قویتر شود.

در انجام اعمال مستحبی مثل صدقه دادن، رفتن به عیادت بیمار، رفتن به زیارت، انفاق، دادن قرض و... قبلش نیت کنیم که به حضرت اهدا شود، در این صورت ارتباط ما با حضرت زیاد می شود و حضرت وارد جزء جزء زندگی مان می شود، یاد حضرت در درون ما بیشتر و قویتر می شود و با امام رفیق تر می شویم. انجام این عمل توفیق ویژه می خواهد.


تماس با ما

تلفن: ۹۱۹۶۰۹۸۱۸۵ (۹۸+)

ایمیل: info@maood.ir

آدرس: تهران-صادقیه-اول خیابان آیت الله کاشانی- خیابان شهید معیری -نبش گلستان یکم ساختمان برلیان پلاک۶طبقه سوم واحد۱۲

درباره مؤسسه

بنیادقرانی ولی عصر(عج) در غرب تهران در زمینه های قرآنی شامل حفظ تخصصی دوساله و چهارساله؛ حفظ موضوعی؛ آموزش تفسیر و مفاهیم قران؛ مهارت آموزی قرائت قران از سطح مبتدی تا پیشرفته و حفظ و روخوانی کودکان و مهدقرآن وهمچنین آموزش تخصصی نهج البلاغه شامل مربیگری؛ عرفان عملی با دستورات نهج البلاغه و تفسیر نهج البلاغه و نیز آموزش های مهارت افزائی و روانشناسی خانواده فعال می باشد.