نقد فیلم من مادر هستم

نقد فیلم من مادر هستم

 نقد فیلم من مادر هستم | نقد و نمایش فیلم

نقد فیلم من مادر هستم

فیلم «من مادر هستم » محصول سال۲۰۱۹ استرالیا به کارگردانی گرانت اسپوتوره(grant sputore) می باشد. این فیلم پسا آخرالزمانی؛ با روایت اولین روز بعد از انقراض بشر آغازمی شود و چگونگی احیای نسل جدید بشریت توسط یک هوش مصنوعی و از طریق یک ربات را به تصویر می کشد.ربات مادر از میان ۶۳۰۰۰جنینی که در دستگاه نگهداری می شوند ،جنین دختری را انتخاب می کند و در دستگاه مخصوص تولد قرار میدهد و ظرف ۲۴ ساعت نوزاد دختر متولد میشود..

علی رغم لحظات غیر کنش مند و آرام، روند ارتباطی ربات مادر با نوزاد را تا نوجوانی دختر دنبال می کنیم..

بعد از ۱۳۸۷ روز از انقراض نسل بشر، دختر نوجوان را می بینیم که با مادر خود زندگی می کنداما این دختر با دختری که درروزاول انقراض بشرمتولدشد اختلاف سنی دارد.و این ذهن مخاطب را درگیر ابهامی می کند، اما بعد از دقایقی سر و کله زن میانسالی پیدا می شود که اعتماد و رابطه صمیمی مادر و دختر را دجار یک چالش جدی می‌کند؛

کارگردان با هوشمندی از این پس مخاطب خود را همراه با دختر ک فیلم،در مسیر آزمون مطرح شده در دقایق ابتدایی فیلم قرار می دهد .این ترفند فیلمساز ، ریتم کند و فقدان ماجراجویی را تا حد زیادی پوشش می دهد. این فیلم در فصل پایانی سوالات متعددی را مطرح می کند که پاسخ برخی از آنها را به عهده مخاطب می گذارد. اما دخترنوجوان فیلم که،جایگزین ربات مادر میشود،سوال اخلاقی و انسانی مطرح شده را که مبنی بر یک ایدئولوژی قرن نوزدهمی است؛.

پاسخ می دهد. نگاهی که بر اساس آن،انسان های خاص و برتر حق حیات دارند و انسان های معمولی چاره ای جز نابودی ندارند. نازیسم و فاشیسم نماد چنین تفکری هستند واین تفکر مصداق داروینیسم اجتماعی می باشد..

این تفکر که اصطلاحاً «به نژادی»نیز نامیده می شود بر این اساس بنیان نهاده شده است که فقط انسان های خاص و برتر حق زنده ماندن دارند و مابقی انسان ها باید حذف شوند. در این فیلم نیز دخترنوجوان دقایق ابتدایی، و زن میانسال جزو انسان های معمولی بودند که پس از طی مراحلی به ترتیب حذف می شوند، امادختر دوم که پس از ۱۳۸۷ روز دیده می شود به دلیل داشتن چنین نگاه اعتقادی (به نژادی)جایگزین ربات مادر میشودو وظیفه پرورش و تربیت نسل جدید انسان ها رابه رهبری و هدایت هوش مصنوعی به عهده می گیرد..

دیگر نکته حائز اهمیت در این فیلم وجود یک هوش مصنوعی تصمیم‌گیر حاکم بر مشیت و سرنوشت انس ان پسا آخرالزمانی است. به بیان دیگر هوش مصنوعی ساخته دست انسان،عنان زندگی بشر را به دست گرفته است....

 

 ⭕️نقد فیلم، به صورت آنلاین برگزار میشود ... برای اطلاع از روز و ساعت و نحوه شرکت، از طریق لینک زیر، وارد گروه واتس آپ شوید⭕️

لینک گروه نقد فیلم واتس آپ کلیک کنید
تماس با ما

تلفن: ۹۱۹۶۰۹۸۱۸۵ (۹۸+)

ایمیل: info@maood.ir

شهرزیبا. بلوار جوانمردان نبش فرساد غربی ساختمان کورش پلاک ۸طبقه سوم واحد۲۰

درباره مؤسسه

بنیادقرانی ولی عصر(عج) در غرب تهران در زمینه های قرآنی شامل حفظ تخصصی دوساله و چهارساله؛ حفظ موضوعی؛ آموزش تفسیر و مفاهیم قران؛ مهارت آموزی قرائت قران از سطح مبتدی تا پیشرفته و حفظ و روخوانی کودکان و مهدقرآن وهمچنین آموزش تخصصی نهج البلاغه شامل مربیگری؛ عرفان عملی با دستورات نهج البلاغه و تفسیر نهج البلاغه و نیز آموزش های مهارت افزائی و روانشناسی خانواده فعال می باشد.

بازدید از سایت
امروز
دیروز
این هفته
هفته گذشته
این ماه
ماه گذشته
همه
2430
5216
29468
3769992
68855
94505
3825088