کتاب درس نامه نهج البلاغه

چکیده کتاب

خوشبختانه انسان معاصر به اهمیت کتاب های الاهی و معنوی از جمله نهج البلاغه پی برده است. از این جهت مدرسان نهج البلاغه هر کدام به فراخور توانشان برای بسط و گسترش عقاید و آموزه های این کتاب کارهایی درخور انجام داده اند. پدیدآورنده این کتاب، درس نامه های نهج البلاغه را در چهار جلد تنظیم و تألیف کرده که جلد اول از این مجموعه کتاب حاضر است.

راقم در این اثر مباحث کلی مربوط به شناخت نهج البلاغه را به رشته تحریر درآورده و به بررسی مباحثی ازقبیل زیست علمی امام علی(ع) و معرفی بخش ها و محتوای این کتاب و... البته با شیوه جدید پرداخته و به این نتیجه رسیده است که نهج البلاغه توانایی آن را دارد که برای بهتر شدن زندگی انسان معاصر و برای سعادت دنیوی و رستگاری اخروی او هم نظر/ نظریه بپردازد و هم در عین حال برنامه ارائه دهد. از این نظر ترویج اندیشه و برنامه های عملی این کتاب می تواند در رهایی انسان ها نقش داشته باشد در نتیجه آموزش آن در سطح گسترده لازم و ضروری است.

تماس با ما

تلفن: ۹۱۹۶۰۹۸۱۸۵ (۹۸+)

ایمیل: info@maood.ir

آدرس: تهران-صادقیه-اول خیابان آیت الله کاشانی- خیابان شهید معیری -نبش گلستان یکم ساختمان برلیان پلاک۶طبقه سوم واحد۱۲

درباره مؤسسه

بنیادقرانی ولی عصر(عج) در غرب تهران در زمینه های قرآنی شامل حفظ تخصصی دوساله و چهارساله؛ حفظ موضوعی؛ آموزش تفسیر و مفاهیم قران؛ مهارت آموزی قرائت قران از سطح مبتدی تا پیشرفته و حفظ و روخوانی کودکان و مهدقرآن وهمچنین آموزش تخصصی نهج البلاغه شامل مربیگری؛ عرفان عملی با دستورات نهج البلاغه و تفسیر نهج البلاغه و نیز آموزش های مهارت افزائی و روانشناسی خانواده فعال می باشد.