وظایف منتظران

margin

margin

وظایف منتظران شماره‍۶

آقای افشاری :

یکی از مهمترین وظیفه هایی که هر شیعه در دوران غیبت دارد، دعا برای ظهور امام زمان و برای فرج است. وظیفه ی بسیار مهمی است. اگر مردم همه وظایفی که برای منتظران تکلیف شده را کنار می گذاشتند و به نحو شایسته، و به صورت گروهی و واقعی دعا می کردند؛ قطعا فرج امام زمان عج خیلی جلوتر می افتاد و تاثیر فراوانی داشت.

خداوند بخاطر اینکه انگیزه ها را افزایش دهد، که ما این دعا را انجام دهیم و این دعا را هیچ وقت ترک نکنیم حدود 90 خاصیت و فایده را برای این دعا قرار داده. که تقریبا از مجموع کل ادعیه، هیچ دعایی را نمی توانید پیدا کنید که انجام و مداومت به آن این همه فایده داشته باشد؛ جدا از ثوابهایی که برایش گفته شده. در جلد اول کتاب مکیال، ۹۰ خاصیت این دعا ذکر شده و اگر شما یک دعا برای فرج بکنی؛ مشمول این خواص و این فضایل می شوی. گفتن ذکر « اللهم عجل لولیک الفرج »، و صلوات همراه عجل فرجهم، دعا کردن برای فرج است.

علامه امینی، صاحب کتاب الغدیر گفته: «هر کس صلواتهایش را به همراه عجل فرجهم بگوید؛ من او را در ثواب نوشتن کتاب الغدیر شریک می کنم.» عزیزانی که برای امام زمان عج دعا می کنید؛ مبادا این دعا یک وقت فراموش شود، یا این دعا را ترک بکنید. آیت الله بهاءالدینی (ره)، در قنوت نمازهایش دعای اللهم کن لولیک را می خواند؛ یک مدتی این دعا را ترک کرد، از امام زمان برای او پیام آمد که چرا ما را دعا نمی کنی. و امام زمان عج از او بخاطر ترک این دعا گله کرده بودند.

عادت کنیم به دعای همیشگی برای فرج، یکی از بهترین حالتها، قنوت نمازهاست. در قنوت نماز برای ظهور حضرت دعا کنیم، با خواندن دعای اللهم کن لولیک.. یا اللهم عجل لولیک الفرج و یا با صلوات با عجل فرجهم.

اگر می خواهیم این همه خاصیت، فایده و اثر را ببینیم؛ نباید این دعا را ترک کنیم.

آیت الله بهجت ره فرمودند: «ما نمی دانیم چه تعداد دعا برای ظهور نیاز است که به آن حد نصابی که در عالم تعریف شده برسد.» ظاهرا در عالم یک حد نصابی دارد.

امام زمان عج در چندین تشرف از افرادی که برای فرج دعا نمی کنند گله کرده است. یکی از تشرفها در حرم امام حسین (ع)، تشرف آقای بهبهانی محضر امام زمان بوده، که حضرت گله کردند از افرادی که در حرم و در زیر قبه، فقط برای حوائج شخصی خودشان دعا می کنند، کسی برای فرج دعا نمی کند.

در تشرف دیگر که در مسجد مقدس جمکران بوده همین اتفاق افتاده و با تصرف امام آن فرد دیده که اکثر افراد برای حوائج شخصی به جمکران آمدند؛ کسی برای فرج دعا نمی کند

آیت الله مجتهدی می گفت: «پشت سر آقای مدنی نماز می خواندم؛ ایشان گریه شدیدی کرد؛ علت گریه را پرسیدم گفت: « امام زمان عج را دیدم که گله کرد از افرادی که بعد از خواندن نماز برای فرج دعا نمی کنند، انگار نه انگار که امام زمانشان غایب است.»

اگر برای فرج حضرت دعا میکنی، حضرت از تو خشنود است؛ اما اگر برای فرج حضرت دعا نمیکنی و جزو دعاهای روزانه ات نیست بدان که امام زمان از شما گله دارد. و این گله را بارها و بارها در تشرفات فرمودند. اگر می خواهی حضرت برایت دعا کند، شما هم حضرت را دعا کن، که همین دعا برای فرج، دعا کردن برای امام زمان است. و بدان امام به نحو احسن جواب می دهد. پس اگر می خواهی مشمول دعای امام شوی برای حضرت دعا کن.

امام زمان راه حل رفع مشکلاتت را داده، در توقیع به اسحاق بن یعقوب می نویسد: «برای فرج من دعا کنید که گشایش و فرج خود شما در این است.» این را امیر عالم هستی، واسطه فیض، خلیفة الله فی ارضه می فرماید. او میگوید که گشایش شما در این موضوع است.

امام زمان عج در تشرفی در ماه رمضان، خواندن دعای اللهم ادخل علی اهل القبور السرور... را بعد از نمازها توصیه کردند و فرمودند که مصداق و استجابت این دعا بعد از ظهور است، که بعد از ظهور، فرج خیلی از افراد می رسد؛ چه مرده، چه زنده و مشکلات همه حل می شود.

ثوابهای حیرت انگیز دعا برای ظهور:

ثواب حج تمتع دارد، ثواب عمره دارد، ثواب اعتکاف دو ماه در مسجد الحرام دارد، ثواب روزه دو ماه دارد، باعث می شود صد هزار حاجتت در قیامت روا شود، ثواب ده طواف خانه کعبه دارد، ثواب آزاد کردن برده دارد، ثواب روانه ساختن هزار اسب زین کرده در راه خدا را دارد، ثواب هزار سال خدمت پروردگار را دارد، ثواب نه هزار سال نماز و روزه را دارد و...


تماس با ما

تلفن: ۹۱۹۶۰۹۸۱۸۵ (۹۸+)

ایمیل: info@maood.ir

آدرس: تهران-صادقیه-اول خیابان آیت الله کاشانی- خیابان شهید معیری -نبش گلستان یکم ساختمان برلیان پلاک۶طبقه سوم واحد۱۲

درباره مؤسسه

بنیادقرانی ولی عصر(عج) در غرب تهران در زمینه های قرآنی شامل حفظ تخصصی دوساله و چهارساله؛ حفظ موضوعی؛ آموزش تفسیر و مفاهیم قران؛ مهارت آموزی قرائت قران از سطح مبتدی تا پیشرفته و حفظ و روخوانی کودکان و مهدقرآن وهمچنین آموزش تخصصی نهج البلاغه شامل مربیگری؛ عرفان عملی با دستورات نهج البلاغه و تفسیر نهج البلاغه و نیز آموزش های مهارت افزائی و روانشناسی خانواده فعال می باشد.