وظایف منتظران

margin

margin

وظایف منتظران شماره‍۱۴

آقای افشاری :

وظیفه چهاردهم عبارت است از : «تشکیل مجالس برای امام زمان عج و یا حضور در مجالس مربوط به امام عصر ارواحنا فداه»، که در کتاب مکیال به عنوان وظیفه نهم و دهم ذکر شده است. یعنی اگر ما توانایی داریم مجالس امام زمانی برگزار کنیم و اگر توانایی برگزاری مجلس نداریم، خودمان در مجالس شرکت کنیم و از همه بهتر این است که هم بانی مجلس باشیم و هم در مجالس مرتبط با امام عصر عج شرکت کنیم. این موضوع هم منافع شخصی دارد و هم منافع اجتماعی دارد.

مزایای برگزاری این مراسم عبارتند از:

مزیت اول: ترویج دین خداست یعنی زنده کردن امر دین است. :sparkles:امام رضا (ع) فرمودند: «هر کس در مجلسی بنشیند که امر ما در آن زنده می گردد روزی که دلها می میرند؛ دل او نخواهد مُرد.» جلد۴۴ بحار الانوار بیش ترین مرگ دلها در آخرالزمان است، در آن مقطعی که دلها می میرد و کمتر به یاد خدا توجه دارد. اگر می خواهی که دلت در آخرالزمان نمیرد تا می توانی در این مجالس حضور داشته باش، که این مجالس به زنده نگه داشتن دل ما کمک می کند و باعث می شود در جبهه اهل حق بمانیم.

مزیت دوم: برگزاری و شرکت در مجالس مهدوی، تعظیم شعائر الهی است.

مزیت سوم:نصرت و یاری امام زمان عج است. یعنی ما با تشکیل مجلس و یا حضور در مجلس امام زمان خود را یاری کرده ایم.

مزیت چهارم:برای جبهه اهل حق، سیاهی لشکر درست کردیم و همین سیاهی لشکر روحیه اهل حق را تقویت میکند، باعث می شود که در میان خودمان اینقدر احساس غربت نکنیم و بدانیم که ما هم یک تشکل و جمعیتی هستیم. مطالب خوبی از امام زمان گفته می شود و باعث محبوب شدن امام در میان شیعیان می شود و این عمل بسیار بسیار به امر ظهور کمک می کند.

مزیت پنجم: وقتی که در این مراسم شرکت می کنیم و یا حتی این مراسم را تشکیل می دهیم مورد رحمت الهی قرار می گیریم.

امام صادق(ع) به یکی از یارانش فضیل فرمودند: «آیا دور هم می نشینید و احادیث ما را بازگو می کنید؟» فضیل گفت: «بله یابن رسول الله.» امام فرمود: «همانا من آن مجالس را دوست می دارم، پس امر ما را احیا کنید ای فضیل. خداوند رحمت کند کسی که امر ما را احیا کند.»

با برپایی مجالس مهدوی، محبوب ائمه(ع) می شویم. خود ائمه اطهار اعتراف کردند ما دوست داریم کسی را که امر ما را احیا کند، مجالس ما را زنده کند. محبوب ملائکه هم خواهیم شد. خداوند فرشتگانی را گماشته، که در کره زمین سیر می کنند، هرگاه دیدند یک مجلسی هست که فضایل و خوبی های اهل بیت و احادیث دین در آنها گفته می شود، فرود می آیند، در آن مجالس می نشینند و از آن مجالس بهره می برند و ما پای ملائکه و فرشته ها را به خانه خودمان باز می کنیم. که این باعث افزایش برکت در منزل ما می شود. به استجابت دعا نزدیک تر است؛ چون منزل ما محل رفت و آمد فرشتگان می شود. فکر نکنید وقتی که سه چهار نفر در مجلس ما شرکت کردند؛ فقط آن سه چهار نفر هستند، انبوهی از فرشتگان و ملائکه حضور دارند، ما قدرت دیدن نداریم و از همه مهم تر، ما با این کارمان برای جبهه اهل حق، سیاهی لشکر درست می کنیم و چه کاری بهتر از این است.

اگر ما کاری از دستمان بر نمی آید برای امام زمان انجام دهیم، فقط در جبهه اهل حق بایستیم، اصلا حضور داشته باشیم. مجالس امام زمان عج را گرم کنیم. این حداقل کاری است که می توانیم انجام دهیم.

در برپایی این مجالس سه حالت می توانیم داشته باشیم: یا مجری و برپاکننده مراسم باشیم یا شرکت کننده در مراسم باشیم یا اگر بنا به شرایط خاص، نه بانی هستیم و نه شرکت کننده، حداقل با اموالمان می توانیم به این موضوع کمک کنیم، که مجالس امام زمان عج رونق بگیرد.

آیت الله قاضی در وصیتنامه اش ذکر کردند که در منازلتان مجلس بگیرید، هر چند اگر این مجالس با جمعیت کم و محدود باشد. سرّ خاصی است در این مطلب که منافع فراوانی برای ما دارد. به ویژه این دوره که مجالس امام زمان در اولویت است و باید این مجالس را برپا کرد و الان دوره ای است که می شود با کمک همین مجالس مردم را به سمت امام زمان دعوت کرد، آن هم در دوره مظلومیت امام زمان عج.

در مقدمه کتاب صحیفه مهدیه، این مکاشفه را نوشته: حضرت امام حسین (ع) در عالم مکاشفه به یکی از علمای قم فرمودند: «مهدی ما در عصر خودش مظلوم است، تا می توانید درباره آن حضرت سخن بگویید و قلم فرسایی کنید. آنچه درباره شخصیت این معصوم بگویید، درباره همه معصومین گفته اید.» و در خاتمه می گوید: «باز تاکید می کنم درباره مهدی ما زیاد سخن بگویید و بنویسید مهدی ما مظلوم است.» بیش از آنکه گفته شده و نوشته شده باید در مورد حضرت نوشت و گفت.

مجالس امام زمانی در کشور ما برخلاف مجالس امام حسینی بسیار کم است.

بیایید این امر را زنده کنیم و برای مهدی فاطمه مجلس بگیریم، که این کار باعث می شود دوستداران و یاوران امام زمان بیشتر و بیشتر بشوند و با این عمل به امر ظهور کمک کرده ایم که یکی از وظایف ما نسبت به امام عصر ارواحنا فداه است.


تماس با ما

تلفن: ۹۱۹۶۰۹۸۱۸۵ (۹۸+)

ایمیل: info@maood.ir

شهرزیبا. بلوار جوانمردان نبش فرساد غربی ساختمان کورش پلاک ۸طبقه سوم واحد۲۰

درباره مؤسسه

بنیادقرانی ولی عصر(عج) در غرب تهران در زمینه های قرآنی شامل حفظ تخصصی دوساله و چهارساله؛ حفظ موضوعی؛ آموزش تفسیر و مفاهیم قران؛ مهارت آموزی قرائت قران از سطح مبتدی تا پیشرفته و حفظ و روخوانی کودکان و مهدقرآن وهمچنین آموزش تخصصی نهج البلاغه شامل مربیگری؛ عرفان عملی با دستورات نهج البلاغه و تفسیر نهج البلاغه و نیز آموزش های مهارت افزائی و روانشناسی خانواده فعال می باشد.