او خواهد آمد

کتاب شماره ۲۳ :

🔵 «او خواهد آمد»، اثر علی اکبر مهدی پور ، ارائه مباحثی است در خصوص تولد امام زمان عج، ظهور و نقش وی در جهان هستی که در چهار بخش تدوین و ارائه شده است.

📕بخش اول

این بخش به گزارش لحظه به لحظه تولد حجة بن الحسن عج اختصاص داشته و به معرفی مادر گرامی ایشان که از تبار یکی از حواریون حضرت عیسی (ع) می‌باشند، پرداخته است.

مؤلف برای مادر امام زمان عج، نُه اسم برشمرده و به توضیح هر یک پرداخته است که عبارتند از: ملیکه، حکیمه، سبیکه، نرجس، سوسن، مریم، ریحانه، خمط و صیق.

💢 سرگذشت حیرت انگیز حضرت نرجس خاتون (س)

نویسنده، سرگذشت حیرت انگیز نرجس خاتون را از زبان خود ایشان نقل کرده و در پایان گزارش، چند نکته را یادآوری کرده و در پایان چنین نتیجه گیری می‌نماید که:

۱. نرجس خاتون اهل قسطنطنیه ، پایتخت بیزانس، استانبول کنونی است؛

۲. نام شریفش «ملیکه» است و به هنگام اسارت، خود را نرجس معرفی کرده و به نام‌های مختلفی در خانه حضرت عسکری (ع) خوانده شده است؛

۳. پدرش «یشوعا» پسر «تئوفیل بن میخائیل» است که در عهد وی برخوردهای نظامی بین قوای مسلمین و رومی‌ها، مکرر به وقوع پیوسته و او یک بار، همه زندانیان مسلمان را آزاد کرده است؛

۴. روایت بشر ، مورد اعتماد و استناد علماست که علاوه بر آن، به طریق صحیح از امام عسکری (ع) روایت شده که مادر بقیةالله عج ، دختر پسر قیصر روم است.

📕بخش دوم

بخش دوم، به ضرورت شناخت امام زمان عج پرداخته و با اشاره به فراوانی وجود دلایل عقلی و نقلی بر وجوب شناخت امام زمان در همه اعصار و امصار، از برشمردن آنها صرف نظر کرده و تنها از اسناد و مدارک حدیث معروف «من مات و لم یعرف امام زمانه...» سخن گفته است و بعد از بیان تعبیرهای مختلف این حدیث، متون وارده در این رابطه را با دقت بررسی و در سه بخش ارائه کرده است.

📕بخش سوم

در بخش سوم، قسمتی از نویدهای مهدی موعود عج را از کتب مقدسه سایر پیروان ادیان نقل کرده تا این مطلب را به اثبات برساند.

📕 بخش چهارم

در بخش چهارم، به بررسی نقش امام زمان عج در جهان هستی پرداخته و به یکی از شایع‌ترین پرسش‌ها در مورد حضرت ولی عصر عج پاسخ گفته می‌شود و آن اینکه در زمان غیبت که دست مردم از دامن آن حضرت کوتاه است، نحوه استفاده از ایشان چگونه می‌باشد؟

در پاسخ، مؤلف از روایات متعددی که در این زمینه وارد شده، استمداد نموده و با استفاده از تعابیری همچون خورشید در پشت ابرهای تار، هسته مرکزی جهان هستی و... سعی در نمایاندن نقش و جایگاه حضرت ولی عصر عج در عالم را دارد.

🌸ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج🌸

 کتاب او خواهد آمد
تماس با ما

تلفن: ۹۱۹۶۰۹۸۱۸۵ (۹۸+)

ایمیل: info@maood.ir

شهرزیبا. بلوار جوانمردان نبش فرساد غربی ساختمان کورش پلاک ۸طبقه سوم واحد۲۰

درباره مؤسسه

بنیادقرانی ولی عصر(عج) در غرب تهران در زمینه های قرآنی شامل حفظ تخصصی دوساله و چهارساله؛ حفظ موضوعی؛ آموزش تفسیر و مفاهیم قران؛ مهارت آموزی قرائت قران از سطح مبتدی تا پیشرفته و حفظ و روخوانی کودکان و مهدقرآن وهمچنین آموزش تخصصی نهج البلاغه شامل مربیگری؛ عرفان عملی با دستورات نهج البلاغه و تفسیر نهج البلاغه و نیز آموزش های مهارت افزائی و روانشناسی خانواده فعال می باشد.