نشانه های ظهور او

کتاب شماره ۲۴ :

💢«نشانه‌های ظهور او» اثر محمد خادمی شیرازی است که در آن نشانه‌های ظهور در آیات، روایات و کتب اهل سنت مورد بررسی قرار گرفته است. وی مطالب کتاب حاضر را در چهار بخش تدوین و به ترجمه، شرح احادیث مربوط به ظهور امام زمان عج و نشانه‌های ظهور پرداخته است.

📘بخش اول

نویسنده در بخش اول کتاب با اشاره به بشارت قرآن کریم در مساله قیام جهانی حضرت بقیة الله عج و سیطره عدل و داد، به بررسی نشانه‌های ظهور حضرت مهدی عج در قرآن کریم پرداخته است.

وی دیدگاه برخی نویسندگان که عدالت در حکومت امام زمان را تغلیبی می‌دانند یعنی همچنان افراد شرور، کم یا زیاد، در جامعه دیده شوند را خیال خامی دانسته و درپی آن است تا از طریق نص صریح آیات و تفاسیر رسیده از اهل بیت (ع) اثبات کند که جهان از قسط و عدل پرشده و دیگر جایی برای عدالت تغلیبی و طرفداران آن نخواهد بود.

خادمی بعد از ذکر روایاتی که به شان علمی امام (ع) اشاره دارند، چنین اظهار نظر می‌کند که با توجه به نامحدود بودن علم امام عج امکان ندارد که ایشان از زمان ظهور بی اطلاع باشند، اما چون این امر از اسرار بزرگ الهی است، بیان نشده است.

📘بخش دوم

به بررسی نشانه‌های ظهور در روایات رسول اکرم (ص) اختصاص دارد. از جمله این نشانه هاست:

۱- محتوا و حقایق قرآن، متروک و فقط اسمی از آن می‌ماند.

۲- از اسلام نامی مانده و قوانین آن تعطیل می‌شود.

۳- تقریبا یک چهارم از جمعیت جهان ادعای مسلمانی می‌کنند در صورتی که عملا از اسلامبیگانه‌اند.

۴- مساجدشان از نظر بنیان و جهات ظاهری آباد اما از لحاظ تقوا ویران است.

۵- فقها و دانشمندان بدترین دانشمندانی هستند که در زیر این آسمان بسر می‌برند.

مؤلف، در حدیثی که از پیامبر(ص) نقل می‌کند، موقعیت منتظران حضرت مهدی عج قبل از ظهور را با ۷۲ علامت تشریح می‌نماید مانند: ضایع کردن نماز، پیروی از شهوات، خیانت و نوشیدن مشروبات الکلی، رغبت به دنیا و فساد، پوشیدن پوست حیوانات حرام گوشت.

📘بخش سوم

نشانه‌های ظهور از دیدگاه ائمه (ع) بررسی شده است.

در این بخش، خطبه ذی قار که در آن امیرالمؤمنین (ع) به بیان علائم آخرالزمان پرداخته به صورت کامل همراه با ترجمه ذکر شده و سخنان امام حسن (ع)، امام حسین (ع)، امام باقر(ع)، امام صادق (ع) و امام رضا (ع) که به بیان علائم ظهور پرداخته‌اند تشریح شده است.

📘بخش چهارم

این بخش برای آنکه نشان دهد تنها علمای شیعه درباره علائم ظهور کتاب ننوشته، بلکه دیگران نیز درباره آن حضرت و نشانه‌های ظهور ایشان روایاتی را نقل کرده‌اند، روایات رسیده از پیامبر (ص) و اوصیای ایشان که در کتب معتبر اهل سنت از جمله صحاح سته آمده را نقل کرده است.

🌸ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج🌸

 کتاب نشانه های ظهور او
تماس با ما

تلفن: ۹۱۹۶۰۹۸۱۸۵ (۹۸+)

ایمیل: info@maood.ir

شهرزیبا. بلوار جوانمردان نبش فرساد غربی ساختمان کورش پلاک ۸طبقه سوم واحد۲۰

درباره مؤسسه

بنیادقرانی ولی عصر(عج) در غرب تهران در زمینه های قرآنی شامل حفظ تخصصی دوساله و چهارساله؛ حفظ موضوعی؛ آموزش تفسیر و مفاهیم قران؛ مهارت آموزی قرائت قران از سطح مبتدی تا پیشرفته و حفظ و روخوانی کودکان و مهدقرآن وهمچنین آموزش تخصصی نهج البلاغه شامل مربیگری؛ عرفان عملی با دستورات نهج البلاغه و تفسیر نهج البلاغه و نیز آموزش های مهارت افزائی و روانشناسی خانواده فعال می باشد.