مهدی آخرین سفیر انقلاب

کتاب شماره ۲۷ :

💢کتاب ارزشمند مهدی آخرین سفیر انقلاب، کتابی است که با زبان فارسی به بررسی معارف مهدویت و موعودگرایی و انتظار با نگاهی جهانی و در سطح جهانی می‌پردازد. پدیدآورندهٔ این اثر ذبیح‌الله محسنی کبیر است (کتاب ۲ جلدی‌. در ی‍ک‌ م‍ج‍ل‍د) و انتشارات رسا انتشار آن را به عهده داشته است.

🔰چکیده متن :

پژوهشی است مستند در اثبات اصل مهدویت، ظهور مهدی موعود و تشکیل حکومت عدل، همراه با نقد و رد آرای مخالفان.

مؤلف، در بخش نخست اظهار داشته که مسئله مهدویت به تمام ملل و ادیان باز می ‏گردد و ریشه اسلامی _ شیعی ندارد و در اثبات این مدعا، نظرات اهل تسنن را ذکر کرده، بشارت ‏های کتاب ‏های پیشین (تورات، زبور داود، انجیل، اوستا، کتب مقدس هندوها) را بیان نموده و آیات و احادیث مربوط به قیام مهدی موعود را ذکر کرده است.

در بخش بعد، مباحثی کلامی مانند امامت کودک، ضرورت وجود حجت، حکمت غیبت امام، فایده امام غایب، راز طول عمر امام، علم به زمان دقیق ظهور، حکومت جهانی واحد، انتظار و علل آن به تفصیل بررسی شده است.

🔵 در این کتاب به بحث هایی در مورد انتظار، راز غيبت، وظايف شيعيان در عصر غيبت و نشانه هاي ظهور پرداخته است. نويسندگان رنج انسان از ناكامي هاي موجود و تبعيض هاي طبقاتي و نژادي كنوني را يادآور شده و براي بازشناسي مهدي واقعي از مدعيان مهدويت و مهدي هاي دروغين، به بيان علائم و نشانه هاي امام مهدي و علائم آخر الزمان پرداخته اند.

خلاصه اي از ماجراي ولادت امام مهدي و غيبت صغرا و كبرا و علت وقوع غيبت مورد بحث قرار گرفته است.

آن گاه مسئوليت هاي شيعيان در عصر غيبت بررسي شده و با معرفي كساني كه امام زمان را ديده اند، كتاب به پايان آمده است.

🌸ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج🌸

 کتاب مهدی آخرین سفیر انقلاب
تماس با ما

تلفن: ۹۱۹۶۰۹۸۱۸۵ (۹۸+)

ایمیل: info@maood.ir

شهرزیبا. بلوار جوانمردان نبش فرساد غربی ساختمان کورش پلاک ۸طبقه سوم واحد۲۰

درباره مؤسسه

بنیادقرانی ولی عصر(عج) در غرب تهران در زمینه های قرآنی شامل حفظ تخصصی دوساله و چهارساله؛ حفظ موضوعی؛ آموزش تفسیر و مفاهیم قران؛ مهارت آموزی قرائت قران از سطح مبتدی تا پیشرفته و حفظ و روخوانی کودکان و مهدقرآن وهمچنین آموزش تخصصی نهج البلاغه شامل مربیگری؛ عرفان عملی با دستورات نهج البلاغه و تفسیر نهج البلاغه و نیز آموزش های مهارت افزائی و روانشناسی خانواده فعال می باشد.