مهدویت (پرسش‌ها و پاسخ‌ها)

کتاب شماره ۲۹ :

💢 مهدویت (پرسش‌ها و پاسخ‌ها) اثر واحد پرسش و پاسخ موسسه آینده روشن (پژوهشکده مهدویت) می‌باشد این اثر، مجموعه‌ای از پرسش‌ها و پاسخ‌ها درباره شخصیت، حکومت و نشانه‌های ظهور و آخرالزمان است.

از آنجایی که برای موسسه فوق سوالات بسیاری درباره اندیشه و نظریه مهدویت رسیده بود و اکثر سوالات حول مسائل معینی دور می‌زد، این موسسه تصمیم گرفت تا پرسش‌ها و پاسخ‌ها را گردهم آورده، موضوع بندی و به صورت کتاب در اختیار عموم علاقمندان امام عصر عج قرار دهد. و اثر حاضر اولین محصول این واحد می‌باشد.

🔷 بی شک شناخت امام در تاریخ فرهنگ اسلامی جایگاه بسیار والایی دارد و البته شناخت امام زمان عج در عصر غیبت از اهمیت و ارزش بسیار بالاتری برخوردار می‌باشد و یکی از شیوه‌های معرفت و شناخت، پرسشگری می‌باشد، زیرا وسیله‌ای برای رسیدن به آگاهی و باور است.

پرسش و مراجعه به عالمان و آگاهان، توصیه الهی و روش پیامبر و معصومان علیه‌السّلام بوده است.

به همین جهت باید بستری مناسب و مطمئن در جامعه فراهم شود، تا دوستداران و شیعیان بتوانند سریع و آسان مطالب خود را مطرح و پاسخ‌های دقیق، کامل و مستدل دریافت نمایند. این اثر موسسه، توانسته است با یک ساماندهی مناسب و منظم پرسش‌ها را دسته بندی و پاسخ‌های لازم را در هر مورد ارائه دهد.

🔶 در این مجموعه پژوهندگان مهدویت پاسخ‌ها را تا حد امکان کارشناسی نموده و به روایات و مدارک و منابع، مستندسازی نموده‌اند. پاسخ‌ها از روانی و روشن بودن نسبی خوبی برخوردار هستند. از ویژگی‌های دیگر پاسخ‌ها این است که محققین متعدد جواب‌ها را گفته‌اند و هر پاسخ گویای زاویه و جهتی خاص است و قلمی متفاوت دارد.

🔵 پاسخ و پرسش‌هایی در مفهوم مهدویت، تاثیر و بازتاب آن، امام مهدی در آخرالزمان از منظر ادیان، شناخت و دلایل اثبات وجود امام مهدی عج، غیبت و فواید غیبت، سفیران خاص امام، نایبان عام و بحث ولایت فقیه، انتظار، وظایف فردی و اجتماعی منتظران، وظایف حکومتی منتظران، آثار انتظار، دعا و شرایط آن برای فرج امام زمان عج، اماکن مقدس منسوب به امام عصر عج، ملاقات و تشرف به محضر حضرت حجت و شرایط آن، ظهور، شرایط و نشانه‌های ظهور، حکومت امام زمان و سیره ایشان و جهان بعد از امام عصر عج و سوالاتی دیگر از این قبیل می‌باشد. در انتها ۴۰ کتاب عمومی و تخصصی درباره آن حضرت و سایتهایی به زبان فارسی، عربی و انگلیسی معرفی شده است.

🌸ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج🌸

 کتاب مهدویت (پرسش‌ها و پاسخ‌ها)
تماس با ما

تلفن: ۹۱۹۶۰۹۸۱۸۵ (۹۸+)

ایمیل: info@maood.ir

شهرزیبا. بلوار جوانمردان نبش فرساد غربی ساختمان کورش پلاک ۸طبقه سوم واحد۲۰

درباره مؤسسه

بنیادقرانی ولی عصر(عج) در غرب تهران در زمینه های قرآنی شامل حفظ تخصصی دوساله و چهارساله؛ حفظ موضوعی؛ آموزش تفسیر و مفاهیم قران؛ مهارت آموزی قرائت قران از سطح مبتدی تا پیشرفته و حفظ و روخوانی کودکان و مهدقرآن وهمچنین آموزش تخصصی نهج البلاغه شامل مربیگری؛ عرفان عملی با دستورات نهج البلاغه و تفسیر نهج البلاغه و نیز آموزش های مهارت افزائی و روانشناسی خانواده فعال می باشد.