شرایط ظهور از دیدگاه قرآن کریم

کتاب شماره ۴۶ :

💢 این کتاب اثر محسن قرائتی به کوشش حسن ملایی، توسط موسسه بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) منتشر شده است.

💠 رویکردی قرآنی در مورد تحقق شرایط ظهور امام مهدی(ع) است. در نوشتار حاضر ضمن بیان ادله عقلی و نقلی حتمیت ظهور، به تبیین رابطه بین ظهور با علل غیبت پرداخته شده و اهمیت و چگونگی زمینه‌سازی برای این حادثه مهم و فراهم کردن شرایط آن از منظری قرآنی، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

🔶 نویسنده در همین زمینه به اهمیت دعا برای ظهور، نقش توکل بر خدا در این زمینه، امدادهای غیبی و شرایط نزول آن، صبر و استقامت در راه خدا، لزوم یاری کردن دین خدا، ضرورت تلاش برای رسیدن به آرزوها، جهاد و مبارزه با دشمن، رعایت تقوای الهی، مجاهدت و تلاش، ایمان به پروردگار، عدم ارتباط با کفار و تکیه کردن به آنان، انجام تکلیف، استغفار و توبه، انتظار حقیقی و برخی از وظایف منتظران در عصر غیبت اشاره نموده و این امور و برخی دیگر از عوامل انسانی و الهی تحقق ظهور امام مهدی را از منظری قرآنی بررسی نموده است.

🌸ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج🌸

 کتاب شرایط ظهور از دیدگاه قرآن کریم
تماس با ما

تلفن: ۹۱۹۶۰۹۸۱۸۵ (۹۸+)

ایمیل: info@maood.ir

شهرزیبا. بلوار جوانمردان نبش فرساد غربی ساختمان کورش پلاک ۸طبقه سوم واحد۲۰

درباره مؤسسه

بنیادقرانی ولی عصر(عج) در غرب تهران در زمینه های قرآنی شامل حفظ تخصصی دوساله و چهارساله؛ حفظ موضوعی؛ آموزش تفسیر و مفاهیم قران؛ مهارت آموزی قرائت قران از سطح مبتدی تا پیشرفته و حفظ و روخوانی کودکان و مهدقرآن وهمچنین آموزش تخصصی نهج البلاغه شامل مربیگری؛ عرفان عملی با دستورات نهج البلاغه و تفسیر نهج البلاغه و نیز آموزش های مهارت افزائی و روانشناسی خانواده فعال می باشد.