راز ۳۱۳

کتاب شماره ۴۸ :

🔷 پژوهشی در زمینه تعداد یاران امام مهدی(ع) و ظهور و رجعت آنان مقارن ظهور آن امام است. در این نوشتار نخست به بررسی سابقه عدد ۳۱۳ در بین پیامبران پیشین و نیز تاریخ اسلام پرداخته شده و پس از آن رابطه این عدد با ظهور امام مهدی با استناد به روایات بیان شده است.

نویسنده تعداد باقیمانده از سپاهیان طالوت در جنگ وی با جالوت را بعد از امتحان الهی بر آنان و نیز تعداد لشگریان پیامبر اسلام(ص) در جنگ بدر را ۳۱۳ تن اعلام نموده و نکاتی از اسرار این عدد و ارتباط آن با تعداد یاران خاص امام زمان، ذکر نموده است. در همین زمینه نویسنده به برخی از شرایط ظهور و نشانه‌های آن اشاره نموده و علایم حتمی و غیرحتمی ظهور را از منظری روایی بررسی نموده است.

وی یکی از علایم حتمی ظهور را فراهم آمدن ۳۱۳ فرد مؤمن و صالح برای آماده نمودن مقدمات این واقعه مهم عنوان کرده و فرایند ظهور و مراحل آن را نیز از دیدگاهی روایی تبیین نموده است.

نویسنده در همین زمینه به خصوصیات یاران خاص امام مهدی و اقدامات آنان در جریان ظهور اشاره نموده و رجعت آنان و برخی از ویژگی‌های ظاهری و معنوی آنان و برخی از رخدادهای مربوط به آن‌ها را بیان نموده است.

🔶 همچنین از بعضی مباحث این کتاب می‌توان موارد زیر را نام برد:

۱. یاران خاص امام زمان علیه السلام همگی مرد هستند.

۲. یاران خاص امام زمان علیه السلام هیچکدام از عرب و از نسل عرب نیستند.

۳. یاران خاص امام زمان علیه السلام در عصر ظهور زنده‌اند و از کسانی که شهید شده‌اند یا رحلت کرده‌اند، جزء ۳۱۳ نفر نمی‌باشند.

۴. یاران خاص امام زمان علیه السلام از بر‌ترین مؤمنان موجود در زمان خود می‌باشند.

🌸ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج🌸

 کتاب راز ۳۱۳
تماس با ما

تلفن: ۹۱۹۶۰۹۸۱۸۵ (۹۸+)

ایمیل: info@maood.ir

شهرزیبا. بلوار جوانمردان نبش فرساد غربی ساختمان کورش پلاک ۸طبقه سوم واحد۲۰

درباره مؤسسه

بنیادقرانی ولی عصر(عج) در غرب تهران در زمینه های قرآنی شامل حفظ تخصصی دوساله و چهارساله؛ حفظ موضوعی؛ آموزش تفسیر و مفاهیم قران؛ مهارت آموزی قرائت قران از سطح مبتدی تا پیشرفته و حفظ و روخوانی کودکان و مهدقرآن وهمچنین آموزش تخصصی نهج البلاغه شامل مربیگری؛ عرفان عملی با دستورات نهج البلاغه و تفسیر نهج البلاغه و نیز آموزش های مهارت افزائی و روانشناسی خانواده فعال می باشد.