نشانه های یار و چکامه انتظار

کتاب شماره ۵۷ :

🔴 «نشانه‌های یار و چکامه انتظار: دریافتی جدید از نشانه‌های ظهور و آفاق انتظار» اثر مهدی علیزاده، علائم ظهور امام مهدی عج و فضیلت انتظار را بیان کرده و در سال ۱۳۷۹ ش نوشته شده است.

🔵 کتاب با مقدمه مؤلف در بیان شیوه ولادت حضرت مهدی عج آغاز شده و مطالب در سه فصل، سه مبحث را دنبال کرده است: ۱- نشانه‌های ظهور ۲- ضرورت و چیستی انتظار و وظایف ناشی از آن ۳- اشعار مربوط به انتظار.

نویسنده با استفاده از آیات قرآن و احادیث شیعه و عامه، ابتدا نشانه‌های دور و نزدیک ظهور را بررسی می‌کند؛ سپس اعتقاد به مهدی و ایمان به غیب، معنا، مفهوم و فضیلت انتظار و وظایف منتظران ظهور آن حضرت را توضیح می‌دهد؛ در پایان اشعاری در وصف حضرت مهدی علیه‌السّلام آمده است.


📙 فصل اول

در فصل اول، پیش از سخن در مورد علائم ظهور و اقسام آن که به نشانه‌های متصل و منفصل تقسیم شده است، برای روشن شدن چرایی لزوم بحث از نشانه‌های ظهور و نیز مرزهای مفهومی واژه مرکب «علائم ظهور»، سه نکته یادآوری شده است:

۱- ضرورت آگاهی از علایم ظهور.

۲- جداسازی نشانه‌ها از شرایط و اسباب.

۳- تفکیک علایم از «اشراط الساعة»


📙 فصل دوم

نویسنده در فصل دوم، ضمن برشمردن ایمان به غیبب به عنوان اولین شاخص تقوا، به تعریف ایمان پرداخته و بعد از بیان بعد حمایتی وجود امام مهدی عج، امید را کلید موفقیت و شاهراه پیروزی معرفی کرده است.


📙 فصل سوم

این فصل به منظور تعمیق پیوندهای عاطفی با امام مهدی عج و در راستای وظایف و اهداف مورد اشاره در فصل دوم طراحی شده است.

🌸ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج🌸

 کتاب نشانه های یار و چکامه انتظار
تماس با ما

تلفن: ۹۱۹۶۰۹۸۱۸۵ (۹۸+)

ایمیل: info@maood.ir

شهرزیبا. بلوار جوانمردان نبش فرساد غربی ساختمان کورش پلاک ۸طبقه سوم واحد۲۰

درباره مؤسسه

بنیادقرانی ولی عصر(عج) در غرب تهران در زمینه های قرآنی شامل حفظ تخصصی دوساله و چهارساله؛ حفظ موضوعی؛ آموزش تفسیر و مفاهیم قران؛ مهارت آموزی قرائت قران از سطح مبتدی تا پیشرفته و حفظ و روخوانی کودکان و مهدقرآن وهمچنین آموزش تخصصی نهج البلاغه شامل مربیگری؛ عرفان عملی با دستورات نهج البلاغه و تفسیر نهج البلاغه و نیز آموزش های مهارت افزائی و روانشناسی خانواده فعال می باشد.