نامه ای به خواهرم

نامه ای به خواهرم

نویسنده: مهدی عدالتیان

چکیده کتاب

کتاب حاضر کتابی است در توصیف چرایی حجاب و قصد دارد تا سوالات متداول و بیان هنجارهای اجتماعی بتواند دید مناسبی را درباره حجاب به افراد در سنین مختلف بنمایاند و در واقع با بیانی ساده و طرح سوالات متداول درباره حجاب توانسته تا حد زیادی موضوع مورد بحث خود را جذاب نماید. این کتاب به بررسی آثار بی حجابی و با حجابی هم زمان پرداخته تا بتواند با استدلال افراد را به فکر درباره چرایی حجاب فرو برد.

قسمتی از متن کتاب:

خواهرم سلام،نامه ات را خواندم.

نوشته بودي:... من نمي خواهم ناآگاهانه مثل مادرانم حجاب داشته باشم ، نمي خواهم كهنه پرست باشم ، نمي خواهم تحقير شوم ، نمي خواهم از ديگران كمتر باشم ، نمي خواهم بدون انگيزه و هدف كاري را كه پدر و مادرم مي گويند انجام دهم.... اصلا كجاي قرآن نوشته كه زن بايد حجاب داشته باشه؟

چرا مردان هركاري دل شان مي خواهد مي كنند و همه ي محدوديت ها براي زنان در نظر گرفته شده؟

چرانمي گذاريد همه آزاد باشند تا مسائل عادي و طبيعي شود و ديگر هيچ حساسيتي وجود نداشته باشد؟شما انقدر سخت گرفته ايد كه حتي اگر زني در خانه اش تنها باشد و بخواهد نماز بخواند ، مي گويند در حال نماز بايد حجاب داشته باشد.مگر خدا مرد است كه بايد از او هم رو گرفت؟ اصلا مي خواهم بدانم بي حجاب بودن من چه ضرري براي ديگران دارد؟من هر طور كه دلم مي خواهد لباس مي پوشم و آرايش مي كنم؛ اين به ديگران چه ربطي دارد؟من كه به قصد ايجاد انحراف و فساد آرايش نمي كنم. از اين گذشته چرا به مرد ها نمي گويند نگاه نكنند و زن ها بايد خود را بپوشانند...

نامه ای به خواهرم
تماس با ما

تلفن: ۹۱۹۶۰۹۸۱۸۵ (۹۸+)

ایمیل: info@maood.ir

شهرزیبا. بلوار جوانمردان نبش فرساد غربی ساختمان کورش پلاک ۸طبقه سوم واحد۲۰

درباره مؤسسه

بنیادقرانی ولی عصر(عج) در غرب تهران در زمینه های قرآنی شامل حفظ تخصصی دوساله و چهارساله؛ حفظ موضوعی؛ آموزش تفسیر و مفاهیم قران؛ مهارت آموزی قرائت قران از سطح مبتدی تا پیشرفته و حفظ و روخوانی کودکان و مهدقرآن وهمچنین آموزش تخصصی نهج البلاغه شامل مربیگری؛ عرفان عملی با دستورات نهج البلاغه و تفسیر نهج البلاغه و نیز آموزش های مهارت افزائی و روانشناسی خانواده فعال می باشد.