تو مریضی، من دکتر!

تو مریضی، من دکتر!

نویسنده: کلر ژوبرت

برگرفته از حکمت ۲۲۲ نهج البلاغه

این کتاب در رابطه با اربعین است و در آن کودکان را به فکر وا می دارد تا چطور بتوانند در مسیر اربعین کمک نمایند.

کمی درمورد نویسنده کتاب :

کلر ژوبرت کیست؟

کلرژوبرت نویسنده فرانسوی در سال ۱۹۶۱ میلادی (۱۳۴۰ خورشیدی) در پاریس متولد شد. مادرش پزشک بود و پدرش نقاش و کنده‌کار . کلر دوران کودکی خود را در پاریس گذراند. در سن ۱٩ سالگی به دین اسلام گروید و مسلمان شد.

از سال ۱۳۶۲ با همسرش که ایرانی است ساکن ایران شد. او لیسانس علوم تربیتی، فوق‌لیسانس ادبیات کودک (از راه دور از دانشگاه «لومان» فرانسه) و تحصیلات حوزوی (سطح دو) دارد.

او از کودکی به کتاب خواندن و نقاشی کردن علاقه داشت. به گفته‌ی خودش به داستان‌های کوتاه و رمان علاقه دارد؛ و همچنین علاقه زیادی به مطالعه کتاب‌های روان‌شناسی کاربردی، نقد داستان، عرفان عملی، خاطرات و البته کتاب‌های تصویری کودکان دارد.

خانم ژوبرت از زمانی که مادر شد و می‌خواست کودکانش را به کتاب علاقه‌مند کند، به نوشتن ادبیات کودک علاقه‌ی زیادی پیدا کرد. او می‌گوید: «از طرف دیگر بچه‌ها وقت و بی‌وقت از من قصه می‌خواستند و خیلی پیش می‌آمد که مجبور می‌شدم خودم قصه بسازم. این شد که کم‌کم شروع به نوشتن کردم». از این زمان بود که کلر ژوبرت نوشتن و تصویرگری برای کودکان را شروع کرد.

مخاطب داستان‌های کلر ژوبرت

کودکان و نوجوانان هستند. یکی از ویژگی‌های آثار او در این است که مخاطب هنگام خرید کتاب می‌داند که سن او برای نویسنده از قبل مشخص‌شده است. این کتاب‌ها در عین حال می‌توانند برای کودکان گروه‌های سنی دیگر هم دل‌نشین باشد. خانم ژوبرت در مصاحبه‌ای گفت: «به هر حال در هر خواننده نوجوان یا بزرگ سال هم یک کودک نهفته است. خودم از خواندن بعضی داستان‌هایی که مخاطب اصلی آن خردسال یا کودک است، خیلی لذت می‌برم». داستان‌های او در ایران، لبنان و فرانسه منتشر می‌شوند.

کلر ژوبرت علاوه بر نوشتن و تصویرگری کار ترجمه هم انجام می‌دهد.

ازکتاب های ایشان می توان علاوه برباران پشمک ازموارد زیر نام برد:

🔸شکر خدا

🔸لینالونا

🔸آرزوی زنبورک

🔸دعای موش کوچولو

🔸🔸🔸وچندکتاب دیگر

 rain
تماس با ما

تلفن: ۹۱۹۶۰۹۸۱۸۵ (۹۸+)

ایمیل: info@maood.ir

شهرزیبا. بلوار جوانمردان نبش فرساد غربی ساختمان کورش پلاک ۸طبقه سوم واحد۲۰

درباره مؤسسه

بنیادقرانی ولی عصر(عج) در غرب تهران در زمینه های قرآنی شامل حفظ تخصصی دوساله و چهارساله؛ حفظ موضوعی؛ آموزش تفسیر و مفاهیم قران؛ مهارت آموزی قرائت قران از سطح مبتدی تا پیشرفته و حفظ و روخوانی کودکان و مهدقرآن وهمچنین آموزش تخصصی نهج البلاغه شامل مربیگری؛ عرفان عملی با دستورات نهج البلاغه و تفسیر نهج البلاغه و نیز آموزش های مهارت افزائی و روانشناسی خانواده فعال می باشد.