احیای تفکر اسلامی

عنوان: احیای تفکر اسلامی ‏

نویسنده: شهید مطهری

احیای تفکر اسلامی مشتمل بر پنج سخنرانی استاد شهید آیت الله مطهری تحت همین عنوان است که در سال ۱۳۴۹ هجری شمسی در حسینیه ارشاد ایراد شده است.

سخنرانی اول در تاریخ ۱۳۴۹/۲/۷ به مناسبت یادبود مصلح اسلامی، اقبال لاهوری، درباره اقبال و احیای فکر دینی» برگزار شده و سخنرانیهای بعدی هریک به فاصله یک هفته از سخنرانی قبلی انجام شده است.

این کتاب اولین بار همراه با بحث «نبرد حق و باطل» در سال ۱۳۶۰ منتشر شد و تا کنون هجده نوبت تجدید چاپ شده است. نظر به اینکه این موضوع با موضوع حق و باطل تناسب لازم را نداشت، از چاپ نوزدهم تصمیم بر این شد که به طور مستقل منتشر شود و طبعا از نو حروفچینی شد و نکات مربوط به زیبایی کتاب منظور گردید؛ لذا در این چاپ، کتاب به شکل بهتری عرضه می شود؛ امید است مورد قبول و پسند خواننده محترم واقع شود.

روشن است که موضوع «احیای تفکر اسلامی» چنانکه خود استاد شهید اشاره کرده اند دامنه وسیعی دارد و این پنج سخنرانی در واقع فتح بابی برای این موضوع است و البته در سایر آثار استاد نیز مباحثی در این موضوع وجود دارد، مانند آنچه که در کتاب ده گفتار تحت عنوان «احیای فکر دینی» آمده است.

امید است این اثر آن متفکر شهید و آن حاصل عمر و پاره تن امام خمینی (ره) همچون سایر آثار آن بزرگمرد در اشاعه فكر اسلامی مفید و مؤثر باشد. از خدای متعال توفیق خدمت مستلت می کنیم.

احیای تفکر اسلامی
تماس با ما

تلفن: ۹۱۹۶۰۹۸۱۸۵ (۹۸+)

ایمیل: info@maood.ir

آدرس: تهران-صادقیه-اول خیابان آیت الله کاشانی- خیابان شهید معیری -نبش گلستان یکم ساختمان برلیان پلاک۶طبقه سوم واحد۱۲

درباره مؤسسه

بنیادقرانی ولی عصر(عج) در غرب تهران در زمینه های قرآنی شامل حفظ تخصصی دوساله و چهارساله؛ حفظ موضوعی؛ آموزش تفسیر و مفاهیم قران؛ مهارت آموزی قرائت قران از سطح مبتدی تا پیشرفته و حفظ و روخوانی کودکان و مهدقرآن وهمچنین آموزش تخصصی نهج البلاغه شامل مربیگری؛ عرفان عملی با دستورات نهج البلاغه و تفسیر نهج البلاغه و نیز آموزش های مهارت افزائی و روانشناسی خانواده فعال می باشد.